نگارنده: بهناز گلپایگانی ، رتبه 15 دولتی سال 97

درس بازاریابی یکی از دروس تئوری کنکور مدیریت است. این درس شامل مباحثی از جمله: مبانی و مفاهیم بازاریابی، برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی، تحقیقات بازار، قیمت گذاری، فعالیتهای ترفیعی، محصول، توزیع، بازاریابی بین الملل و ... می باشد.

این درس در سالهای گذشته بصورت تست های حفظی مطرح میشد اما در سالهای اخیر روند سوالات این درس به سوی سوالات مفهومی رفته و نیازمند فهم دقیق و مطالعه ی عمیق تر مباحث است.

این درس دربرگیرنده 15 تست است و از جمله دروس تخصصی گرایش های بازرگانی، منابع انسانی، کارآفرینی و فناوری اطلاعات میباشد.

معرفی منبع:

منابعی که برای طراحی تست های کنکور مورد استفاده قرار میگیرد بسیار متنوع هستند. منابعی چون: اصول بازاریابی کاتلر، کتاب لنکستر و مسینگهام، مدیریت بازاریابی نوین ، مدیریت بازاریابی سه استاد و ... از جمله منابع طراحی تست های این درس هستند.

اما با توجه به تعدد این منابع خواندن کتب مرجع توصیه نمیشود. کتاب مدیریت بازاریابی استاد مروج و کتاب مدیریت بازاریابی آقای مناجاتی و آقای ضرغامی پوشش خیلی خوبی داشته و مطالعه ی یکی از این دو کتاب برای رسیدن به یک درصد بالا کافی است.

_ مدیریت بازاریابی، علیرضا مروج، انتشارات پارسه

_ مدیریت بازاریابی، رضا مناجاتی ، محمدرضا ضرغامی ، انتشارات نگاه دانش

_ در انتهای هر فصل کتب ذکر شده تست های کنکورهای سالهای گذشته موجود است. اما اگر نیاز به تعداد تست بیشتری در این درس داشته باشید ، میتوانید از تست های کتاب 2000 تست نیز استفاده کنید.

_ 2000 تست درس مدیریت بازاریابی ، انتشارات نگاه دانش

روش مطالعه:

این درس تقریبا جزء دروس حجیم محسوب میشود و همان طور که ذکر شد مفهومی شدن سوالات این درس فهم دقیق مطالب را ضروری ساخته است.

یکی از مشکلات داوطلبان با این درس وجود مباحث موردی در این درس هست که مورد طراحی تست نیز قرار میگیرند. برای خواندن این گونه مباحث مثال زدن برای هر مورد و به یاد داشتن مورد ها میتواند برای داوطلبان بسیار مفید باشد.

ترسیم نمودارهای درختی یا خلاصه نویسی مطالب مهم نیز در این درس بسیار اثرگذار است و به مرور سریع مطالب درسی کمک میکند.

توصیه ی دیگر آن است که در این درس پس از مطالعه ی هر فصل و زدن تست های آن فصل بطور آموزشی حتما دوباره متن پاسخنامه ی آن درس مطالعه شود.

 شرکت کردن در کلاس نیز به فهم عمیق مطالب کمک بسیاری میکند و برای داوطلبان بسیار مفید خواهد بود.

 

تعداد سوالات فصول مختلف درس بازاریابی:

 

ضرایب درس بازاریابی در گرایش های مختلف:

 

نقشه

با ما در تماس باشید

021-41659

021-88895070

1703 ویژه تهران بدون نیاز به پیش شماره

 

آدرس: تهران - بالاتر از میدان ولیعصر (عج) - نرسیده به زرتشت - روبروی سینما آفریقا - کوچه بهمبری - پلاک30

 

ایمیل: info@negarehmanagement.ir

حاضرین در سایت

ما 82 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

نماد اعتماد الکترونیکی

logo-samandehi
کپی رایت © 1397 نگاره. کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.

Template Design:Dima Group